slide show

Dagens dressyrträning.

Blev lite ändrade planer idag, åkte och tränade för Anna istället för att rida ut:)

Men Baron kändes i alla fall pigg och framåt när jag red fram så det är nog inget fel på han:)

Vi började med att träna på reflexerna så att han skulle bli lite kvickare, dvs. övergångar och tempoväxlingar.

Sedan fortsatte vi att träna på dom enkla bytena som Baron har så svårt med för att han inte vill vinkla bakbenen^^ Men det gick faktiskt riktigt bra idag för han började söka sig neråt efter dom första 20 min p.g.a. att han jobbade med ryggen och det är ju positivt:)


Kommentarer
Postat av: daniella:)

Jättefin blogg! Allt bra?:D

Kram

2012-01-07 @ 16:15:55
URL: http://daniellabooks.blogg.se/
Postat av: Jannika

Hej! Läste på info om Tuffy att hon innan du köpt henne endast tränats hoppning/dressyr, ridskolehäst, stämmer ju till viss del men hon var tränad upp till MSV dressyr. Därav varför jag köpte henne, eller Eva Lekander och Ulrika tipsade mig om henne och de ville jag skulle titta på henne eftersom hon var utbildad på den nivån. Sen hade jag bara henne några månader sen lånade Ulrika (jobbade för Eva) henne av mig och tränade henne, kanske du redan visste. Men fick känslan av att du kanske trodde hon inte gjort så mycket tidigare. Mvh Jannika (Tuffys tidigare ägare)

2012-01-07 @ 21:27:24
URL: http://jkstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0